Obiektywy i aparaty odpowiednie do fotografii produktowej

Wybór aparatu i obiektywów do fotografii produktowej nie zawsze przebiega tak łatwo, jak byśmy tego chcieli. W szczególności jest to problematyczne dla amatorów oraz początkujących fotografów. Jak zatem sobie poradzić? Jakie obiektywy będą dobre? A co z aparatem? Po jaki sprzęt sięga fotografia produktowa? Poniżej znajdziesz kilka przydatnych wskazówek, więc koniecznie się z nimi zapoznaj!

Obiektywy do fotografii produktowej – jakie brać pod uwagę?

Jeśli przyjdzie nam się zmierzyć z wyborem obiektywów, to zauważymy, że jest ich całkiem sporo. Oczywiście to nie oznacza, że każdy sprawdzi się w fotografii produktowej, więc lepiej zachować rozwagę i poświęcić więcej czasu na wybór.

Na pewno ułatwimy sobie zadanie, gdy zwrócimy uwagę na kilka najważniejszych parametrów obiektywów. Przede wszystkim mowa tutaj o ogniskowej obiektywu, ponieważ to właśnie ona wpływa na to, pod jakim kątem widzenia uchwycimy dany przedmiot.

Ogólnie mówiąc, im dłuższa ogniskowa, tym węższy kąt widzenia i większe powiększenie, a im krótsza ogniskowa, tym szerszy kąt widzenia i mniejsze powiększenie. Wybierając zatem coś dla siebie, warto brać pod uwagę obiektyw o ogniskowej większej niż 50 mm, ponieważ przy mniejszej mogą pojawiać się zniekształcenia obrazu, a tego na pewno byśmy nie chcieli.

Kolejnym aspektem, na który należy zwrócić uwagę, jest współczynnik powiększenia, ponieważ wywiera znaczący wpływ na jakość zdjęć wykonywanych w makrofotografii. W tym przypadku, im wyższy współczynnik powiększenia, tym bardziej szczegółowe będą zdjęcia niewielkich przedmiotów, więc właśnie takim należy się zainteresować.

Aparaty fotograficzne – jakie sprawdzą się w fotografii produktowej?

W przypadku aparatu fotograficznego wybór powinien być uzależniony od poziomu umiejętności. Jeśli dopiero stawiamy kroki w fotografii produktowej, to dobrym wyborem może okazać się kompakt z trybem manualnym. Z biegiem czasu można już myśleć o zmianie sprzętu, w tym na przykład na lustrzankę, czy bezlusterkowca, choć dobry fotograf będzie w stanie zrobić ciekawe zdjęcia produktowe nawet telefonem, więc widać, że tutaj faktycznie umiejętności odgrywają najważniejszą rolę.